FAQ

Här hittar ni vanliga frågor och svar. Ni är alltid välkomna att kontakta oss på Germ via mail, info@germ.se eller telefon 0935-124 40, om ni har andra frågor.

FAQ

Beställning & Leverans

  • Ni kan betala med kontokort och Klarnas betalningslösningar, -Betala senare med Klarna, -Betala nu med Klarna & -Finansiera med Klarna. Klarnas villkor gäller för deras betalningslösningar. Ni kan också använda Apple- & Google Pay.

  • Lagerlagda artiklar skickas inom 48 timmar. Vi strävar alltid att skicka samma dag om möjligt.

  • Efter paket lämnat oss tar transporten 1-3 dagar beroende på var ni bor i landet. Ni kan följa ert paket på XXXXXXXXX

  • Ni är alltid välkomna att hämta er beställning hos oss i Vännäsby. Våra öppettider är alla vardagar mellan kl 07,30-16,30 lunchstängt för utlämning mellan kl 12-13.

    Germ AB Företagsvägen 12 Vännäsby
  • Vanligtvis levereras alla försändelser i paket,. Större artiklar behöver skickas på pall. Vissa stora tankar har special frakt, som tillkommer. Paket 129kr inkl moms Halvpall 869kr inkl moms Helpall 1119kr inkl moms

  • Ja, ni kan köpa en beställningsvara, vi lägger en beställning till tillverkaren, när ni skickar lagt er beställning. Leveranstiden kan variera beroende på var tillverkaren finns i världen.

  • Ja, vi har ett 3500m2 stort höglager med över 6000 unika lagerlagda artiklar.

Retur & Reklamtion

  • Både ja och nej. Vi har 30 dagars öppet köp på alla webordrar, under förutsättning att dom ej är använda och originalförpackningen är obruten. Undantaget är alla varor som säljs på löpmeter, specialbeställningar och artiklar som pressas, dessa varor räknas som måttbeställda och retur är ej möjlig.

  • Fyll i retursedel, se länk nedan. Skicka paket, kund står själv för returfrakten. Ni är alltid välkomna att kontakta oss om ni har några frågor.

  • Hej en fråga härHej en fråga härHej en fråga härHej en fråga härHej en fråga härHej en fråga härHej en fråga här

Produktfrågor

  • Vi har ca 2000 st reservdelar i lager, kontakta oss så hjälper vi er.

Avtalskund

  • Som avtalskund får man tillgång till vår B2B shop, som innehåller mer ingående information om vissa artiklar, man kan även ladda ner produktblad, ritningar och andra dokument som rör produkterna. Vi kan även ta fram ett rabattavtal beroende på omsättning.

  • Ansökan om att bli avtalskund är möjlig om ni har ett företag. Följ länken nedan och tryck på Ny användare och fyll i formuläret. Ni är alltid välkomna att ringa så går vi den vägen istället. Vi gör alltid en kreditkontroll innan vi godkänner företag som avtalskund.

    Bli avtalskund
  • Uppe i högra hörnet hittar ni knappen Avtalkund.

    shop.germ.se
  • Följ länken nedan och tryck på glömt lösenord. Fyll i er mailadress och tryck på Skicka återställningslänk, då får ni en länk där ni kan välja ett nytt lösenord.

    Glömt lösenord
  • Priserna kan skilja beroende på det avtal som är skrivet med er koncern/företag. Därför behöver man vara inloggad för att se dom priser som gäller för just er.

    Se mina priser

Kontaktformulär

Hittar du inte svar på din fråga här?

Kontakta oss
Hittar du inte svar på din fråga här?